home_pinUl. Chrzanowskiego 13, Warszawa
call48 515 757 179
emailnzozmaluch@gmail.com
history_toggle_offPn–Pt 8:00–20:30


#Terapia pedagogiczna

Zajęcia terapii pedagogicznej mają na celu poprawę osiągnięć dydaktycznych, zwiększenie motywacji do nauki i stymulację rozwoju zdolności poznawczych i percepcyjno-motorycznych u dzieci w wieku szkolnym. Zajęcia nastawione są na eliminowanie ujemnych konsekwencji nieradzenia sobie w szkole, podwyższanie samooceny i motywacji do nauki. Polegają one na usprawnieniu funkcji zaburzonych analizatorów, kompensacji braków, wzbudzaniu motywacji u uczniów oraz stwarzaniu okazji do odnoszenia przez nich sukcesów. Podczas zajęć dobierane są odpowiednie techniki i metody wpływające pośrednio oraz bezpośrednio na poprawę osiągnięć w szkole, co zdecydowanie wpływa na lepsze funkcjonowanie emocjonalne i społeczne dziecka.

Cele terapii pedagogicznej:

  • stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka,
  • wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji, a tym samym ułatwienie dziecku opanowania umiejętności czytania i pisania oraz uczenia się przez,
    • ćwiczenia koncentracji uwagi, pamięci,
    • rozwijanie spostrzegawczości,
    • doskonalenie percepcji wzrokowej, słuchowej i kinestetyczno-ruchowej,
    • usprawnianie koordynacji wzrokowo-słuchowo- ruchowej i sprawności manualnej,
    • kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania, samokontroli,
  • ułatwienie dziecku opanowania wiadomości i umiejętności przewidzianych w programie nauczania,
  • zapobieganie powstawania wtórnych zaburzeń emocjonalnych w zachowaniu,
  • wypracowanie u ucznia takich cech osobowości, które pozwolą mu na dalsze, samodzielne funkcjonowanie w systemie szkolnym, rozbudzanie zainteresowań i wyrobienie właściwej motywacji do nauki.