|
dr Jolanta Stępowska
specjalizacja: rehabilitacja studia podyplomowe wczesnej rehabilitacji dzieci adiunkt na AWF w Warszawie - wydział rehabilitacji adiunkt na WSPS - studia podyplomowe neurologopedii uczestnik programów unijnych - wczesnej rehabilitacji niemowląt i dzieci autor publikacji polskich i zagranicznych diagnostyka i terapia niemowląt i dzieci:
- TIMP
- PRECHTL
- PNF w pediatrii
- E-TECHNIK DNS
- Integracja Sensoryczna
- Kinezjotaping
- Leczenie stóp metodą manualną trójwymiarową
- Bandażowanie korekcyjne stóp (alternatywa dla wkładek ortopedycznych)
- Miokinamatyczna Odbudowa Wzorców Zespołu Lędźwiowo-Miedniczno-Udowego - moduł Postural Restoration Institute
|
|
mgr Anna Boryczka-Trefler
Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej na Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Od 2006 współwłaściciel Centrum Rehabilitacji Dziecięcej „Maluch”. Pracuje również w Klinice Rehabilitacji Pediatrycznej w Centrum Zdrowia Dziecka w Międzylesiu. Zajmuje się rehabilitacją niemowląt i dzieci starszych z różnymi zaburzeniami rozwoju psychoruchowego oraz diagnostyką i leczeniem wad stóp.
Ukończone kursy:
- NDT Bobath Podstawowy
- NDT Bobath Baby
- Neurobiologiczne Postawy Integracji Sensorycznej – kurs podstawowy
- Ocena jakości globalnych wzorców ruchowych metodą Prechtl’a
- TIMP – kurs oceny wczesnych zaburzeń psychoruchowych (Test of Infant Motor Performance)
- Kinesiology Taping
- Zaburzenia funkcji móżdżku – diagnoza i terapia
- ZEBRIS – system analizy postawy ciała
- Ilościowa analiza chodu w praktyce klinicznej
- Szkolenie:” Ułatwienie kontroli posturalnej u dzieci z mózgowym porażeniem wg koncepcji Chailey”
- Warsztaty: „Asymetria u niemowląt – różnicowanie między asymetrią pochodzenia neurologicznego a asymetrią ułożeniową, teoria i praktyka”
- Warsztaty: „Asymetria posturalna u niemowląt i dzieci”
- Kurs PNF Postawowy
- Wielowymiarowa Terapia Manualna Stóp
- Korekcyjne bandażowanie stóp (alternatywa dla wkładek ortopedycznych)
- Kinesiology Taping w Pediatrii
- Miokinamatyczna Odbudowa Wzorców Zespołu Lędźwiowo-Miedniczno-Udowego - moduł Postural Restoration Institute
- Oddychanie Posturalne - Kompleksowe Podejście do Leczenia Patomechaniki Wzorca Piersiowo-Brzusznego - moduł Postural Restoration Institute
- Diagnostyka i leczenie wad stóp – projektowanie indywidualnych wkładek ortopedycznych dla dzieci i dorosłych
|
|
dr n. med. Marzena Olszaniecka
Absolwentka Warszawskiej Akademii Medycznej, specjalista pediatrii i neurologii dziecięcej. Od wielu lat pracuje w Centrum Zdrowia Dziecka, początkowo w Klinice Rehabilitacji Neurologicznej, a obecnie w Klinice Neurologii i Epileptologii. Doktor Olszaniecka prowadzi wczesną diagnostykę u dzieci ryzyk, zajmuje się diagnozowaniem i leczeniem padaczki oraz bólów głowy u dzieci, prowadzi ocenę neurologiczną pacjenta, kwalifikuje dzieci na rehabilitację, kwalifikuje do odroczenia szczepień ochronnych.
|
|
mgr Tomasz Baran
Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na Wydziale Rehabilitacji. Zajmuje się diagnostyką i terapią pacjentów z wadami postawy i skoliozą. Prowadzi również terapię dzieci i dorosłych z problemami ortopedycznymi, takimi jak: bóle stawowe i mięśniowo-powięziowe, problemy w obrębie stawów skroniowo-żuchwowych, a także rehabilitacją pourazową. Jego pracę cechuje wysoka kultura osobista i pozytywne podejście do pacjenta. Zawsze stara się patrzeć na problem pacjenta holistycznie.
Ukończone kursy i szkolenia:
- FITS - Funkcjonalna Indywidualna Terapia Skolioz
- Innowacyjność w korekcji skolioz - metodyka i aparatura SKOL-AS
- Rehabilitacja stomatologiczna. Dysfunkcja czaszkowo-żuchwowo-kręgosłupowa w teorii i praktyce, część I
- FDM - Fascial Distortion Model – I, II, III moduł wg EFDMA
- PNF - kurs podstawowy
- Wkładki ortopedyczne od profesjonalizmu do perfekcji
- Dobór i montaż wkładek ortopedycznych ICB MEDICAL
- Indiba activ kurs teoretyczny i praktyczny - Level 1 i 2
|
|
mgr Marta Cichoniec
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie, oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Od 2003 roku pracuje z dziećmi, początkowo w Domu Dziecka w Międzylesiu. Od 2006 roku jako nauczyciel w Szkole Podstawowej. W międzyczasie jako terapeuta Integracji Sensorycznej w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej(kurs I stopnia) w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie.
- Badanie, diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej (kurs II stopnia) w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie; uzyskanie tytułu terapeuty integracji sensorycznej oraz kwalifikacji do przeprowadzania diagnozy i prowadzenia terapii.
- Dziecko z autyzmem - rozpoznawanie, wielospecjalistyczne diagnozowanie i orzekanie.
- Dziecka z Alkoholowym Zespołem Płodowym
- Praca z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo
- Zaburzenia emocjonalne dzieci.
- Wczesna interwencja terapeutyczna i wspieranie rozwoju dzieci. Diagnoza i terapia dzieci 0-36 m.ż. PSTIS
- Wieloaspektowe podłoże zaburzeń procesów modulacji sensorycznej PSTIS
- Trening Umiejętności Społecznych terapia grupowa i indywidualna dzieci ze spektrum autyzmu. Fundacja Pomoc Autyzm
- Narzędzie M-CHAT-R/F- praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka- program wczesnego wykrywania autyzmu.
- Klasyfikacja, diagnoza i terapia procesów przetwarzania sensorycznego. PSTIS
|
|
mgr Natasza Duda
Absolwentka Fizjoterapii Wydziału Rehabilitacji Warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
Od dwóch lat instruktor nauki pływania dla dzieci i niemowląt, gdzie na zajęciach łączy wspieranie wczesnego rozwoju z aktywnościami w wodzie oraz zabawą.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Integracja sensoryczna
- Integracja Sensoryczna wg Ayres z rozszerzeniem ( ASI plus®)
- Taping Rehabilitacyjny
- Funkcjonalna Mobilizacja cz.1 (FM1)
- Ocena funkcjonalna FMS oraz warsztaty obejmujące zaawansowane ćwiczenia korekcyjne
- Ocena funkcjonalna FMS oraz warsztaty obejmujące ćwiczenia korygujące
|
|
mgr Marzena Głódź - Jasińska
Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
Doświadczenia zawodowe: Od 2004 roku pracuje z dziećmi, początkowo w charakterze wolontariusza w Fundacji AKOGO (do 2005r.) i jako stażysta w Instytucie „Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka” (2006-2007r.) w Międzylesiu. Obecnie jako fizjoterapeuta w Szpitalu Bielańskim na Oddziale Neonatologii i Patologii Noworodka oraz w Centrum Mowy i Ruchu ELF w Warszawie. W latach 2006-2009 prowadziła zajęcia taneczne i muzyczno ruchowe w przedszkolach dla dzieci od 3 r. ż. Od 2003 r. pracuje jako instruktor w Szkole Tańca Caro Dance.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Terapia Neurorozwojowa NDT- Bobath
- Terapia Neurorozwojowa NDT- Bobath Baby
- Kurs Oceny globalnych wzorców ruchowych metodą Prechtl'a
- PNF podstawowy
- PNF rozwijający
- Kinesiology Taping - podstawowy
- Kinesjology Taping - rozwijający
- Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju dzieci z grupy wysokiego ryzyka na podstawie neurorozwojowej koncepcji, ergoterapii w pediatrii i integracji sensomotorycznej
- Analiza i terapia dziecka zagrożonego
- Wczesna interwencja. Elementy diagnozy i terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy z zaburzonym rozwojem psychoruchowym
- Podstawowe założenia, zasady i metodyka wieloprofilowego usprawniania dzieci z wczesnym uszkodzeniem mózgu w systemie Nauczania Kierowanego
- Terapia ręki
- Teoria i praktyka Terapii Psychomotorycznej wg M. Procus i M. Block
- Leczenie i rehabilitacja w ortopedii i neurologii dziecięcej - interdyscyplinarne studium przypadków
- Warsztaty: Asymetria u niemowląt
- Podstawy Terapii Behawioralnej
- Analiza chodu w mózgowym porażeniu dziecięcym
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (AAC).
- Asymetria posturalna u niemowląt i dzieci
- Elementy metody Bobath z wykorzystaniem sprzętu Thera Band
- Równowaga mięśniowa, stabilizacja poszczególnych stawów.
- I, II, III Forum Praktyków - SKOLIOZY
|
|
mgr Ewa Gondek
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie na kierunku edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Od 1998 roku pracuje z dziećmi w edukacji wczesnoszkolnej jako nauczyciel w szkole podstawowej. Od kilku lat jako terapeuta Integracji Sensorycznej. Członek Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej (kurs I stopnia) w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie.
- Badanie, diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej (kurs II stopnia) w Polskim Stowarzyszeniu Terapeutów Integracji Sensorycznej w Warszawie; uzyskanie tytułu terapeuty integracji sensorycznej oraz kwalifikacji do przeprowadzania diagnozy i prowadzenia terapii.
- Wczesna interwencja wobec dzieci z zaburzeniami rozwoju.
- Zmysły maluszka - Rozwój sensoryczno-motoryczny dziecka do 3. roku życia.
- Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój emocjonalny dziecka.
- Sposoby pracy z dzieckiem agresywnym -w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- Praca z dzieckiem wysoko wrażliwym i lękliwym.
- Polskie Testy w praktyce terapeuty SI –diagnoza procesów przetwarzania sensorycznego. PSTIS
- Wyzwania XXI wieku w diagnozie i terapii zaburzeń przetwarzania sensorycznego- Konferencja Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej.
|
|
mgr Alicja Gromek
Absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie na Wydziale Rehabilitacji. Zajmuje się diagnostyką i terapią małych pacjentów z wadami postawy i skoliozami, rehabilitacją dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego. Doświadczenie w pracy z dziećmi nabyła podczas praktyk zawodowych w licznych placówkach rehabilitacyjnych, m.in. Instytucie „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie oraz w pracy w Ośrodku Wczesnej Interwencji w Warszawie, gdzie szczególnie nabywa doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.
Prywatnie żona oraz mama Jasia, Helenki i Piotrusia.
Ukończone kursy i szkolenia:
- 2014r. Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania Niepełnosprawności i Zdrowia ICF – TO SIĘ OPŁACA
- 2018r. Trójwymiarowa korekcja skolioz wg K. Schroth
- 2023r. Konferencja szkoleniowa ”Środkiem do celu - żywienie medyczne PEG środkiem do celu dzieci z MPD i ich rodziców"
- 2023r. Autoryzowany terapeuta programu diagnostyki i korekcji stawu skokowego i stopy w oparciu o System Indywidualnych Termoplastycznych Wkładek FORMTHOTICS
- 2023r. Trójwymiarowa manulana terapia stóp na podstawach neurofizjologicznych wg Barbary Zukunft-Huber
|
|
mgr Weronika Jaworska
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego II Wydziału Lekarskiego z Oddziałem Rehabilitacji. Pracownik Warszawskiego Szpitala dla Dzieci i Centrum Medycznego Polskiego Związku Głuchych. Prywatnie mama dwóch wspaniałych synów.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs NDT - Bobath
- Kurs „Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt , dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi.”
- Diagnoza i terapia Integracji Sensorycznej I i II stopnia
- Kurs podstawowy Kinesiology Taping
- Szkolenie” Ontogeneza motoryczna dziecka i jego rozwój odruchowy.”
- Szkolenie „Pierwsza pomoc dzieciom.”
|
|
mgr Daria Kokosza
Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Zajmuje się rehabilitacją niemowląt oraz dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego. Doświadczenie w pracy z dziećmi nabyła podczas praktyk zawodowych w licznych placówkach medycznych i rehabilitacyjnych, między innymi w Instytucie „Pomnik - Centrum Zdrowia Dziecka” w Warszawie oraz w Szpitalu Dziecięcym w Dziekanowie Leśnym. Od 2013 do 2016 roku fizjoterapeutka oraz instruktorka tańca w przedszkolach w Warszawie oraz Wesołej.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs NDT-Bobath
- Kurs PNF podstawowy
- Kurs PNF w Pediatrii
- Rehabilitacja w zaburzeniach rozwojowych niemowląt od 0 - 12 miesięcy
- Rozwój i stymulacja niemowlęcia – prawidłowy i zaburzony rozwój niemowlęcia i małego dziecka
- Elementy metody Bobath z wykorzystaniem sprzętu „Thera Band”
- Równowaga mięśniowa, stabilizacja poszczególnych stawów
- NDT Bobath Baby
- Osteopatia w Pediatrii i Neonatologii
|
|
mgr Agnieszka Mościskier
Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Psycholog z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej, provider-terapeuta Metody Johansena IAS. Zajmuje się wspomaganiem rozwoju dzieci. Na pierwszym miejscu stawia rozwój dziecka, jego komfort i pozytywną relację z terapeutą.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Studia Podyplomowe z Zakresu Integracji Sensorycznej, Centrum Integracji Sensorycznej, Wyższa Szkoła Edukacja w Sporcie
- MNRI Terapia Neurotaktylna, poziom I
- MNRI Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz. I
- MNRI Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych cz. II
- Kurs Metody Johansena IAS
|
|
mgr Bogumiła Niernsee
Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej, Wydział Pedagogiki Specjalnej. Pracowała jako pedagog wspierający w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi, wcześniej - 11 lat w Przedszkolu Integracyjnym, oraz od 2003 roku jako terapeuta Integracji Sensorycznej. Od 2007 roku współpracuje z Poradnią Autyzmu dla Dzieci "Krasnal", a od kilku lat związana jest działaniem na rzecz wolontariatu przy realizacji projektu społecznego "Niewidzialne Dzieci" w ramach Stowarzyszenia Przyjaciół Osób z Autyzmem "Nie z tej bajki".
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs Integracji Sensorycznej I i II stopnia
- Integracja Bilateralna
- Ontogeneza motoryczna dziecka i jego rozwój odruchowy
- Terapia Ręki w Teorii Integracji Sensorycznej
- Kurs Terapia Reki I i II stopnia
- Studium pomocy psychologicznej i socjoterapii
- Asertywność jako Alternatywa Agresji
- Wczesne rozpoznawanie zaburzeń ze spektrum autyzmu - objawy i narzędzia
- Terapia integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem autystycznym
- Metody komunikacji alternatywnej w pracy terapeuty integracji sensorycznej
- Praca z dziećmi z autyzmem metodami stosowanej analizy zachowania :Edukacja w przedszkolu integracyjnym
- Udział w 26 Konferencji Sekcji Psychiatrii Dzieci i Młodzieży "Poznanie i Funkcjonowanie Społeczne - Zaburznia u Dzieci i Młodzieży
- Syndrom KiSS i problemy związane z asymetrią szyi
- Diagnoza funkcjonalna dziecka z zaburzeniami rozwoju
- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia
- Certyfikaowany diagnosta w zakresie Baterii Polskich Standaryzowanych Testów Integracji Sensorycznej
|
|
mgr Ewa Orlikowska
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego II Wydziału Lekarskiego z Oddziałem Rehabilitacji. Pracownik Kliniki Rehabilitacji Pediatrycznej w Centrum Zdrowia Dziecka. Zajmuje się diagnostyką i rehabilitacją dzieci z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego oraz dziećmi z wadami postawy.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Proprioceptive Neuromuscular Facilitation (PNF)
- Współczesne metody diagnozowania i leczenia tkanek miękkich
- Warsztaty z kinezjotapingu w pediatrii
- Warsztaty "Toaleta drzewa oskrzelowego przy pomocy asystora kaszlu"
- Szkolenie z zakresu stosowania Technologii Formthotics wspomagające leczenie wad kończyn dolnych przy zastosowaniu wkładek ortopedycznych
- Trójwymiarowa Terapia Manualna Stóp
- Studia podyplomowe - "Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka"
- Uczestniczka Sesji z Chiarą Mastellą dotyczącej terapii dzieci z SMA typu 1 i SMA typu 2.
- Uczestniczka VI Seminarium Naukowego poświeconego rehabilitacji dzieci z SMA.
- Miokinamatyczna Odbudowa Wzorców Zespołu Lędźwiowo-Miedniczno-Udowego - moduł Postural Restoration Institute
- NDT Bobath Podstawowy
|
|
mgr Anna Pawełczak
Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej na Akademii Wychowania Fizycznego Warszawie. Pracownik Instytutu Matki i Dziecka, Zakładu Rehabilitacji, gdzie zajmuje się wczesnym usprawnianiem dzieci z grupy ryzyka, usprawnianiem dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, innymi chorobami neurologicznymi, genetycznymi i usprawnianiem dzieci z przewlekłą chorobą układu oddechowego (głównie mukowiscydozą). Współpracuję z fundacją Matio jako jeden ze specjalistów zespołu „Mukokompleks”, który udziela interdyscyplinarnych porad rodzinom dzieci chorych na mukowiscydozę w warunkach domowych, szczególnie wśród dzieci świeżo zdiagnozowanych. Moim celem zawodowym jest wspomaganie rozwoju dziecka, pomoc w osiągnięciu maksymalnego pułapu rozwoju, który warunkowany jest istniejącą dysfunkcją. Współpraca z zespołem terapeutycznym, ciągłe podnoszenie kwalifikacji, edukacja rodziców w celu poprawienia relacji rodzic – dziecko oraz podniesienie ich kompetencji i pewności siebie w sferze opieki nad dzieckiem.
Ukończone kursy i szkolenia:
- Kurs NDT-Bobath
- Fizjoterapia Dziecko Ryzyka
- Diagnoza i Terapia Neurorozwojowa Niemowląt z Łagodnymi Zaburzeniami Neurologicznymi
- PNF Podstawowy
- Kurs Kinesiology Taping Podstawowy
- Nowoczesna Fizjoterapia Chorych na Mukowiscydozę
- Szkolenie Unijne ”Nowoczesne Metody Prowadzenia Szkół Rodzenia
- NDT Bobath Baby
- Trójwymiarowa Terapia Manualna Stóp
|
|
mgr Aleksandra Rewers
Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego.
Terapeuta dziecięcy NDT- Bobath od 2008r, pracownik Kliniki Rehabilitacji Pediatrycznej „IP-CZD", instruktor pływania dla dzieci i niemowląt - współzałożyciel szkółki Let's Swim. Prywatnie mama od 2011r wychowująca Krysię.
Ukończone kursy i szkolenia:
- NDT-Bobath podstawowy 2008
- NDT- Bobath Baby 2010r
- PNF podstawowy 2009
- PNF kurs rozwijający 2010
- Kinesiology Taping podstawowy 2008
- Kinesiology Taping rozwijaący 2010
- diagnostyka metodą Prechtl'a kurs podstawowy 2009
- szkolenie: Podstawowe Założenia, Zasady I Metodyka Wieloprofilowego Usprawniania Dzieci z Wczesnym Uszkodzeniem Mozgu W Systemie Nauczania 2010
- Analiza i Terapia Dziecka Zagrożonego
- Leczenie i Rehabilitacja W OrtopediiiI Neurologii Dziecięcej- interdyscyplinarne studium przypadków
- ratownik WOPR z kursem w zakresie kwalifikowanej pierwszej pomocy
|
|
mgr Katarzyna Rodzeń
Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie. Specjalizuje się w terapii niemowląt i dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Wspiera dzieci w ich rozwoju oraz rodziców w opiece nad nimi zwracając uwagę na potrzeby, więź i relacje.
Ukończone kursy i szkolenia:
- NDT Bobath Baby
- NDT Bobath
- Ocena ruchów globalnych wg metody Prechtl'a
- Asymetria u niemowląt – różnicowanie między asymetrią pochodzenia
neurologicznego a asymetrią ułożeniową, teoria i praktyka
- Kinesiology taping w pediatrii
- Kinesiogology taping
- Instruktor masażu Shantala
- Doradca noszenia dzieci w chustach i nosidłach miękkich
Nowoczesna szkoła rodzenia.
|